Is it too much all I could ask for?

Aku tahu hidup bukan senang. Aku tahu hidup ini perit. Bak kata orang; bukan senang jalan ke syurga. Tapi bukan ini yang aku pinta. Bukan ini yang aku harapkan.

Kalau lah hidup ini mudah sedikit. Kalau lah leher berlilit rantai emas, jari tersarung berlian tersusun, makanya itu semua harta dunia. Namun bukan itu yang aku mahu.

Is it too much all I could ask for?

Dugaan demi dugaan, memang aku bersabar. Because I am a strong believer of hikmah. Tapi sampai bila? Sedangkan pokok nyatuh lagi boleh tumbang dek ribut, apatah lagi diri ini yang baru sahaja mencecah 50kg semalam.

Its true I rarely express my emotions tapi perlu ke diberitahu setiap kali aku runsing?

Kadang tertanya diri sendiri, tidak cukup bersyukurkah aku sampai begini dugaan yang Kau beri?

Terdetik, dan aku kembali bersujud kepadaNya..

Comments

Joanne Juend said…
minta maaf. 50 kg. patutlah.

dear, in life after studying we'll face more and more challenges. me, myself also lost in faith and strenght but i think, WE have to hold on to the string...

ada hikmah semua ni...
sootspirit said…
i feel u :(
sometimes i dont expect people to read my mind
but i cant be the one telling them this and that all the time.
haihh

Popular Posts