New family.

The only thing that I am scared of being married is getting to know a new family.

Like totally suck big time!

Getting acquainted is totally not my forte. I would rather be dead than being left in an unfamiliar circle of people, and Obe knew it better than me.


Me: You, I takut laaa...
Obe: Ala you relax je. I tahu la nak buat ape.

Obe has a big family (at least for me la). Always being surrounded with the other 3 (used to be) annoying brothers and sister with no visibility of babies (except when Danish showed up a year ago), I am getting restless and anxious getting to know the new family members.

Obe has 7 other brothers and sisters. Yerp! Plus one brother in law, 1 niece and 1 nephew. Phew!


Now, anyone has guidelines getting to know the in laws?

Comments

LisaLisut said…
obe same like my husband la.cuma my husband ada 5siblings tiri,1 kakak kandung.dengan ank buah yg ramai,family isteri arwah ayah dia no 1 and 2 lg, gosh.smpai hari ni i xbole kenal n cam yg ni dr sebelah siapa etc. erghhh

i just keep in mind i hanya perlu kenal family dia yg wajib je.haha yg lain2 tu jmpe bila raya ke kenduri so i mcm buat dunno je kakakaka

dont worry obe knows what to do. sll laki mcm tu.dia akan tlg u break the ice.haha .masa u tlg2 kt dapur ke apa tu mst nt sembang2 ke apa so nt get use to it la.jgn mcm i dr sjk kawin smpi skrg tak penah masak lg kt umah in laws.awl2 xsempat tetiba pregnant lg la tak penah tlg lgsg :P
eh membantu ke advise i ni? LOL. gud luck! :)
chezzem said…
Wah?? Menanges i kalau mcm u. Pasal i pemalu sangat. Sangat sangat sangat. Nanti duduk sipu2 senyum2 malu je kalau jumpa. Haha. Kalau ttbe anak buah die dtg kat I,I kaku. tak tahu nak buat ape. Hahahaha.

Tp nasib baik we are all well trained to help dekat dapur or kenduri so I think bole la kot, InsyaAllah I cuba buat2 busy je nanti hahaha.

"Mana bini Obe?"
"Tu hah sibok cuci pinggan"

Hah yes yes yes! Hahahaha!
Rina Hamid said…
its oke...mule2 je cmtu..da lama2 okela..good luck!

btw, ur dress sgt santek...no review for the dress ke? hehe
chezzem said…
Phew! Hopefull InsyaAllah amin :D

Oh thank you! Soon soon. Hehe.
Maneesa said…
the trick is ermm rajin2 la join duduk time they borak2 ke kat meja mkn ke , dpn tv ke to break the ice. lama2 will be ok :)
chezzem said…
Errrr er errrrrrrrrrr T_T
Joanne Juend said…
reynold has 5 brothers and 4 sisters. I blend with them very well but not to his cousins and relatives.

take time, 10 year pun doesn't matter. ha ha ha..

p/s: kat dapur tu yang paling org nengok. :D
chezzem said…
Hah tu lagi laaaaaa.Hahahaha Reynold mmg hebat. Kak joanne mmg hebat! Hahahaha.
Ashira Fahra said…
You look stunning Shaleen! How I wish I was there. Too bad I am too far away to attend. Congrats again, may Allah bless your marriage, till Jannah :)
chezzem said…
Eh? Mana jumpa blog nih?? Hahahahaha. Tu laaa too bad! Huhu. Anyway thank you my dear mmuackssss! InsyaAllah amin :)
Sabrina said…
i dont have parents in law...huhu..so no tips..
chezzem said…
But you still have brothers and sisters in law ;)

Popular Posts